Tuesday, January 12, 2010

salam alaik..

tidak byk yg ku cuba coret..
cuma bermadah dalam diri
betapa hinanya aku
tenggelam dalam arus dunia
mengejar sesuatu yg x pasti akan ku dpt
yg pastinya hanyalah suatu yang sia2,

ya Allah, aku sungguh lemah menghadapi semua ini
bila nafsu menguasai diriku
aku jd x keruan
segala ilmu didada seolah2 x de makne dlm diriku
aku cuba lari dari jalan kebenaran
tp kdg2 aku sedar semula

aku bangkit semula
dari mimpi ngeri
aku sedar segala2nya masih belum terlambat
namun,

karat2 jahilliyah yg masih ada meresap halus dari pembuluh darah ku, masuk ke pembuluh kecil lalu meresap ke segala organ secara lembut tanpa kusedari
membuatku alpha
dah leka

ya Allah
jgnlah kau pesongkan hatiku
setelah diri ini kau berikan hidayahmu
hanya padamu tempat ku berharap
redhamu
syurgamu yang diidamkan...
amin ya rabbal alamin..

No comments: